fredag 18 september 2015

Bluffmail

Uppdaterad 22.9.2015

Nu har över 2000 har läst min varning på Facebook 

Ännu mer fantastiskt över 40.000
delningar

 Tack alla Ni som delat denna vi har tillsammans förhoppningsvis
stoppat detta fula bedrägeriförsök.

Det kom ett Mail, PostNord skickade ut ett meddelande den 16 sept. 
om en försändelse som deras "courier" inte kunde leverera.

Jag skulle skriva ut en fraktsedel för att kunna hämta försändelsen. 

Bilden från PostNord
Det dyker med jämna mellanrum upp olika mer eller mindre
skumma mail men jag brukar ta bort dessa utan pardon.

Detta verkade Ok men jag funderade en stund och så ringde jag
PostNord för att kolla upp det hela.

Jag möttes av en Telefonsvarare som Upplyste om att ett falskt
mail figurerade och man sa öppna inte fraktsedeln!!!

Jag funderade och kom fram till att gå ut med en varning på Facebook.
Sagt och gjort, denna skickades ut samma dag och jag bad att man 
skulle dela denna. 


Plötsligt exploderade det, massor med gilla och även ett antal
som kommenterade detta. Alla var positiva till varningen.

Skönt att så många uppskattade min varning men sedan hände
det plötsligt något som satte myror i mitt huvud.

Det vällde in Vänförfrågningar på min facebooksida. Min första 
reaktion var att det var intressant men visste inte hur jag skulle agera.

Först så raderade jag bort dem men sedan så började jag fundera 
på att acceptera vänförfrågningarna. Det finns ju nackdel oavsett
 vilket man väljer.

Jag började acceptera dessa och klickade på acceptera. Det kanske
 inte kommer så många men det gjorde det. Så fort som jag öppnar 
Facebook så fylls min inkorg med förfrågningar.  

OBS! Skall vara i dag på morgonen

Jag vet inte hur många som kommit in men det rör sig nog om bortåt 500. 

Min vän Operasångaren Nils "Cavaradossi" tyckte inte att den var märkligt,
 alla vill bli vän med Kenneth Svensson. 

Jo möjligtvis för att jag känner Dig skrev jag tillbaka till Nils.



Men nu kommer det konstigaste av allt!

Nu väller det in kommentarer från nyvunna vänner. "Jag har inte klickat
på vänförfrågan" skriver man och jag försöker svara alla men det går
 inte för då skulle jag fastna vid datorn dag och natt.

Jag kommer att hänvisa till min blogg och hoppas att man tycker att denna
förklarar saken. 

Förhoppningsvis så har min Varning räddat en och annan från bluffen.

Vännen
 Kenneth 

Aktuella fakta 20.9.2015:

Just nu ytterligare 375 Vänförfrågningar sedan
 i fredags i inkorgen??? 

40.100 delningar

18.000 gilla
   


Inga kommentarer: