torsdag 19 januari 2017

TEMPUS en tidning att lägga på minnet



    Jag längtar till Fredagarna, inte för att det är lön,
   inte för att det är dagen före helg utan för att min
    veckotidning kommer punktligt denna dag.
                                         
       TEMPUS 👍

  För c:a fyra år sedan läste jag Tempus för första gången. 

Det var av en ren tillfällighet som jag kom i 
kontakt med tidningen.


 Eftersom jag är mycket intresserad om vad som 
händer  i världen så hittade jag en hel del 
intressant läsning och i Tempus hittade jag mycket
av sådant som intresserade mig.

Det fanns många artiklar som jag inte läst någon 
annanstans i mitt normala nyhetsflöde. 

Förklaringen till detta är att Tempus har avtal med några
 av dom 
större Nyhetstidningarna i världen och hämtar material från dem
 The N.Y. Times, Washington Post, Der Spiegel, 
The Japan News, Bloomberg m.fl.

         Sedan har Tempus dessutom flera egna kolumnister  
som också är läsvärda.

Allt detta innebär mycket intressant läsning och färska 
nyheter varje Fredag när tidningen dimper ner i brevlådan
och räddar helgen.

  
Jag uppskattar också att översättningarna är väldigt bra.

Beträffande nyheter så minns jag att en av Tempus
 artiklar handlade om att man kunde förvänta sig  sjunkande oljepriser. 

Detta var för några år sedan. 

(När jag berättade detta för vänner så trodde dessa 
att jag skojade.) 

C:a 4 á 5 månader senare var detta ett faktum.  

2016 var ju ett mycket händelserikt år. Vi hade Brexit 
och USA valet. Turkiet och alla hemska attentat
jorden runt och flyktingkatastrofen inte att förglömma. 

     Inget talar för att detta år blir ett nyhetsfattigt år. 
Därför tror och hoppas jag att allt fler upptäcker Tempus.

Varje fredag kommer tidningen punktligt och då har man 
som regel fullt upp med intressant läsning på helgen. 

Nu kanske läsaren av min blogg tänker att detta är betald reklam 
men så är inte fallet utan dessa rader kommer direkt från hjärtat. 

Jag har aldrig fått eller tjänat en endaste krona från 
något håll när det gäller min blogg.

 Däremot så har jag fått både positiva och negativa 
gensvar genom åren men så skall det vara.  


Kenneth

www.tempus.se



Nu nytt inlägg i min kryssningsblogg
"Kampen om Medelhavet"
www.kennethsvardagfoton.blogspot.com

   

Inga kommentarer: