fredag 10 mars 2017

Sluta tjafsa, Agera.


  Vad är åter till Vardagen igen?

Ja det undrar jag också. Är det skjutningarna i Malmö? Är det bilbränderna
i Malmö? Är det gängen som terroriserar Malmö och dess förorter?

Det verkar faktiskt så. Speciellt när USA:s president Trumph,
baserat på sitt TV tittande, basunerar ut vilket jäkla land jag bor i.
 Ännu värre när SD häller mer bränsle på elden. Man vill värna om 
Svenska folket. Sa inte Hitler något liknande på sin tid? Fast han ville 
värna om sina Tyska medborgare. Vad hände? Hur värnade han om 
sina Tyska bundsförvanter? Jo genom att starta en världskrig.

Jag försöker undvika politik i min blogg, det får vi nog om dagligen
ändå. Malmö är i skottgluggen. Vågar man åka till Malmö frågar
folk sig? Absolut svarar jag, själv har jag bott i Malmö i nästan hela
mitt liv och aldrig drabbats av något speciellt. Fast man vet aldrig.
Jag är rätt så berest, varit åtskilliga gånger i USA. Chicago, Detroit,
Philadelphia är städer som bitit sig fast i min hjärna. Ändå är enda
 minnet från dessa städer att jag blev rånad i Chicagos Metro
mitt på ljusa dagen.

I Malmö så utmärker sig bl.a. Möllevångstorget sedan vansinnes-
fyrverkerierna där. För två år sedan var jag i Köpenhamn och 
passerade Rådhusplatsen vid 22-tiden på Nyårsafton. Jag kan försäkra 
mina läsare att det var absolut ingen hälsosam plats att befinna
sig på denna afton. För att återgå till Möllevångstorget så frågar man
sig hur folk med barn dras dit. Dessa är i mina ögon riktigt korkade. 

För att återgå till SD så förstår jag inte hur man kan uttala sig som
man gör i USA. Nu är ju dessa ett främlingsfientligt parti men som
jag själv upplever så är vårt land ett av dom mest humana i världen.
Detta är också den gemene Amerikanen medveten om. Detta tycker
jag att vi är stolta över. Att det sedan kom för många flyktingar skall
vi i så fall skylla på våra EU "vänner" som smiter undan sina löften.


Bilbomber var vardagsmat för en tid sedan.

Just nu tycks gärningsmännen sitta inlåsta, eftersom det har lugnat sig på den fronten. 

Januari 2009 
Den inställda Davis Cup (tennis) matchen Sverige -Israel drog ett
lämmeltåg av maskerade människor. Det gick ganska våldsamt
till och polisen hade fullt upp att göra. Så detta med våld mm är 
inget nytt bara det att det eskalerat mer och mer.

Avslutningsvis så tycker jag att ett av felen med att det blivit så är 
att våra lagar har varit mesiga och haft för många kryphål. Att
sedan Länsstyrelsen år efter år blockerat uppsättning av kameror
har varit ett grovt tjänstefel. Oskyldiga människor har inget att
frukta med kameror. 

Se t.e.x. hur det är med kameror i London och i många andra storstäder.
Vartenda gatuhörn och torg och mer därtill har kameror. 

Hälsningar
 Kenneth  
    


Ovan en av många gatuskyltar i Hamburg.
    

Inga kommentarer: