onsdag 10 januari 2018

Passa ER
Kenneths Vardag is back



I ett halvt år så kopplade jag bort min Blogg 

Kenneths Vardag

    Jag har beslutat mig för att köra igång igen.

  Undertecknad December 2017 

Jag har noterat att vill man göra sig hörd så är det genom bloggen som man bäst kan framföra sina
åsikter. Detta även med hjälp av Facebook som är ett utmärkt komplement.

Trots att det är sju månader sedan jag gjorde min "sista" blogg så har faktiskt besökarna inte svikit
utan drygt 9700 besökare har varit och kollat några av mina inslag, vilket är fantastiskt.

Varför börja igen?

Jo jag liksom alla andra förfasas över hur det ser ut i vårt land idag. Inte för att jag kan göra så
 mycket åt det men det känns ändå bra att få göra sin stämma hörd.

I morse så läste jag om dessa gäng som gör sina raider hos bilföretag, främst BMW försäljare.
Ligor som tog sig in på bakgården och tömde BMW fordon på bl.a. Airbagar, Lampor och
annat som är dyrgripar för att främst sälja i utlandet. Dessa raider går jättesnabbt och polisen
står handfallen, resurserna räcker inte till. Även om man hade haft resurserna så tror jag inte
på någon större förändring.

Att sedan ligorna enkelt försvinner ut ur landet är det tydligen ingen som bryr sig om.

Kan det vara så svårt att stoppa dessa raider? Det finns kameraövervakning, det finns
allehanda medel att ta till. Låt fantasin flöda.

Jag har själv många år i Bilbranschen bakom mig. Jag har inte vid något av de företag
jag representerat upplevt några av ovanstående problem i någon större skala.



Det fanns dock ett företag som hade stora problem, Rask och Björk i Billesholm.
Företaget sålde och säljer faktiskt fortfarande Ford Transportbilar.

Redan på den tiden från 70- talet och säkert långt innan så brottades man med denna
typ av problem.

En smart företagsledning insåg att något drastiskt måste göras, varför man inför-
skaffade ett gäng Skånska Gäss.

Jag kan lova att så länge jag hade kontakt med detta lilla fina företag så hände det
ingenting. Så fort någon närmade sig inhägnaden hos Rask och Björk så blev det ett
fasligt liv, dag som natt året om.

En enkel och billig lösning men hur det är idag vet jag inte och gässen såg alla besökare
som sina fiender, såväl personalen som kunder.


OBS Jag menar inte små söta Kanadagäss utan rejäla 
Skånska Gåsar (= gäss).

Ha det så bra

Kenneth 

Inga kommentarer: